Thorbjørn Lund

Klaverlærer på Kulturskolen Viborg og klaverlærer/akkompagnatør på Den Kreative Skole i Silkeborg.

Jeg er uddannet ved Det Kgl. Danske Musikkonservatorium, 1997, og Hochschule für Musik Stuttgart, 2000.

Ved siden af undervisningen spiller jeg kammermusik med SilkeTrio. Jeg har siden 2012 arrangeret en årlig talentkoncert i Kulturhuset Langå, som optakt til Unge Spiller Klassisk. Fra 2001-2015 var jeg repetitør på Århus Sommeropera. Derudover har jeg diverse freelance-opgaver som akkompagnatør.

I mine timer inddrager jeg mine elever i repertoirevalg for at opnå størst mulig motivation. Jeg er åben overfor at arbejde med filmmusik, pop/rock, brugsklaver, blues og jazz. Min spidskompetence er klassisk musik.

Thorbjørn Lund

Email : thorbjoernlund72@gmail.com