Claus Hostrup Hansen

Jeg er uddannet med hovedfag fra musikvidenskabeligt Institut, Aarhus Universitet og har siden uddannelsens afslutning, i 1984, spillet tangenter som professionel musiker i samme band, favnende alverdens nyere og ældre populærmusik. Har siden 1991 undervist på Kulturskolen Viborg i rytmisk klaver/keyboard og sammenspil.

Ved siden af dette er jeg involveret i et par bands hvor vi dels spiller blues-rock fra “de unge dage” (1970’erne) samt et akustisk countryband. Her får jeg også lov til at dyrke lidt guitar og banjo, ligesom jeg også gerne deltager i Kulturskolens Paradeband på saxofon. Jeg har også lejlighedsvise jobs som hyggepianist/akkompagnatør.

Jeg tager udgangspunkt i elevens ønsker med hensyntagen til niveauet han/hun befinder sig og altid i dialog. Er mest rytmisk/pop orienteret men formidler også klassiske ting. Jeg tilstræber at formidle et solidt kendskab til tangenterne samt at promovere spilleglæden.
Claus Hostrup Hansen

Email : claushostruphansen@mac.com