Ledelsen

Palle Friborg Kjeldgaard

Jeg er uddannet violinist fra Det Jyske Musikkonservatorium og Det Kongelige Danske Musikkonservatorium med diplomeksamen/kandidat i juni 1986. Jeg var koncertmester i Randers Kammerorkester og Aalborg Symfoniorkester fra 1986 til 2001. Efterfølgende var jeg musikchef for Aalborg Symfoniorkester fra 2001-2007, og musikchef for Aarhus Symfoniorkester fra 2007-2016.

Min opgave er at lede medarbejderne på Musik og Billedkunst & Design. Derudover holder jeg foredrag om musik og er vært ved Syng med Mig, og jeg er formand for bestyrelsen for Klassisk i Viborg.

Jeg arbejder meget med ungdomssymfoniorkestre og sidder i bestyrelsen for Orkester MidtVest, MiVU og DUEN, og jeg er formand for bestyrelsen for Danmarks Ungdomssymfoniorkester. Jeg sidder desuden i bestyrelsen for DMK, Danmarks Musik og Kulturskoler for Region Midt, og jeg er formand bestyrelsen for Den Danske Strygerkonkurrence og for Teaterhuset Filuren i Aarhus.
Palle Friborg Kjeldgaard

Email : pakj@viborg.dk