Susanne Ahrenkiel

Jeg er uddannet ved Kunstakademiet i Geneve, Schweiz med maleri som hoved fag og skulptur som bifag. Efter endt diplomuddannelse har jeg en 2 årig overbygning/efteruddannelse i monumental skulptur, på samme akademi.

Jeg har desuden været på kunstnerisk uddannelse på akademiet i København, Den Nordiske Kunstskole i Karleby, Finland, Rhode Island School of Design i Providence, USA, Et grafisk værksted i Rio de Janiero, Brasilien.

Mit arbejdsliv er meget alsidigt med en fællesnævner i kunst, kultur, undervisning og kommunikation. Jeg har et professionelt kunstnervirke som maler og skulptør med løbende udstillinger hos gallerier i ind - og udland. Mange af mine værker sker på bestilling til kunder der ønsker sig noget personligt lavet på min “skæve” måde.

I undervisningen er det vigtigste at eleverne har overskud til undren og kreativ tænkning. Jeg prøver at “prikke” til deres fantasi og deres egen tilgang, ved at stille opgaver de kan løse på helt deres egen måde. Jeg ønsker at eleverne, uanset alder, køn, voksen eller barn, føler sig trygge  og derved får det frirum, ro og inspiration der skal til, for at kunne lære og se nye muligheder i opgaven og i dem selv.

Teknik er vigtigt; men ikke alt - derefter er det vigtigste hvordan teknikken bruges.

Susanne Ahrenkiel

Email : alnie@viborg.dk