Velkommen til

Sange Med Mødre

Kom og vær med til Sange med Mødre foråret 2024

Hvad er Sange Med Mødre?

Vi mødes i grupper af 6-8 kvinder, som alle står foran at skulle være mor. Vi træder sammen ind i et trygt rum, hvor sangen skaber velvære. Sang kan også være et redskab til at sætte ord på følelser og stemninger - også når følelserne er store og svære.

Vi vil desuden arbejde med vejrtrækningsøvelser, som kan være en metode for dig til at finde ro i din hverdag, og samtidigt være en forberedelse til selve fødslen.

Forløbet er et før- og efterfødselsforløb. Du starter derfor på holdet, mens du er gravid og fortsætter igen et par uger efter din fødsel sammen med din baby.

Hvornår foregår det?

Forløbet strækker sig over tolv mandage og første gang er mandag den 4. marts 2024, kl. 9-10, og herefter mødes vi samme tidspunkt:

Foråret 2024

• Mandag den 18. november - kl. 9-10
  • Mandag den 25. november - kl. 9-10

Hvem underviser?

Susanne Klausen er underviser for gruppen og Susanne har stor erfaring med at arbejde med musik og sang som redskaber til bedre trivsel, hvor hun bl.a. har undervist i babysalmesang i en årrække. Det er på ingen måde et krav at I synger.

Tilmelding
I samarbejde med din jordemoder tilmelder du dig til forløbet til Susanne på mail sukl@ksviborg.dk eller tlf. 22 88 89 13.
Vi behøver kun dit navn og gerne dit telefonnummer (så vi kan kontakte dig, hvis undervisningen bliver aflyst en dag).

Vi glæder os til at synge sammen med dig. Du behøver ikke have erfaring med at synge for at være med. For husk, din stemme er det smukkest, dit barn kan høre.

Vil du vide mere?

Projektet er blevet til i et samarbejde mellem musik- og kulturskolerne i Viborg, Holstebro og Silkeborg samt lokale jordemødre og sundeplejersker. Projektet er støttet gennem midler fra Region Midtjyllands Kulturudviklingspulje.

I videoen her kan du møde Mika, som er mor til to, og som har deltaget i Sange Med Mødre i Silkeborg.

Videoen er produceret af Region Midtjylland.